Saturday, November 19, 2011

Hilangkan Bintik Hitam dan Putih

Salam
Lama tak update blog ni. Nasib En dan Pn Spider belum sempat buat sarang. Entry kali ni, saya nak berleter pasal cara untuk HILANGKAN BINTIK HITAM DAN PUTIH. Pernah tak anda anda dan anda mengalami masalah ini? Aku selalu jugak. Sometime terpaksa tempek foundation tebal sikit supaya boleh cover bintik-bintik yang tak diingini. Bagi siapa-siapa yang ada masalah yang sama macam aku, mungkin petua ni boleh membantu.


Gambar ihsan dari Google

Ambil seulas BAWANG PUTIH, bersihkan dan tumbuk hingga lumat (jangan curi lesung batu untuk tumbuk sambal belacan mak anda punya ye). Kemudian gaul sebati dengan perahan AIR LIMAU dan PUTIH TELUR. Ambil beberapa helai tisu dan letak pada bahagian yang berbintik hitam dan putih. Tempelkan bahan-bahan yang dicampurkan tadi diatas tisu dan biar hingga kering. Selepas itu cuci wajah anda dengan air suam.
Mudahkan?!!!!! Tak salah rasanya nak bcuba petua ni sebab bahan-bahan pun murah dan mudah untuk dapatkan. OK apa tunggu lagi..sila lah selongkar dapur sementara mak anda tengah layan cerekarama TV3.

7 comments: